דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


affiliate program או תוכנית שותפים - חלק 1 

מאת    [ 11/06/2007 ]

מילים במאמר: 730   [ נצפה 2519 פעמים ]

 חלק 1 מתוך 3
עיקרון התוכנית הוא די פשוט: אתר מסחרי יפרסם את עצמו, ללא תשלום, באתר אחר (מסחרי. תוכן וכו'). בתמורה לפרסום האתר המסחרי ישלם לאתר המפרסם אחוז מסוים מהמכירות עבור כל לקוח שיגיע לאתר המסחרי מהאתר המפרסם.באתרי מסחר קטנים תוכנית אפיליאייט תשב בדרך כלל תחת הדומיין של האתר המסחרי, ותאפשר הרשמה לכל אתר מפרסם המעוניין להשתתף בתוכנית. לאחר ההרשמה יוכל כל אפיליאייט (הבעלים של האתר המפרסם) להיכנס באמצעות סיסמה לחשבונו בתוכנית, לראות את סך כל ההכנסות שהצטברו לזכותו ולבצע פעולות שונות (לבדוק סטטיסטיקה, לבקש משיכה וכו'). באתרים גדולים בעיקר באתרים השייכים ל"שילוש הקדוש" (הימורים, פורנו, ו-pharmacy) - תוכנית האפיליאייט תשב, ולא פעם, על דומיין נפרד וגם תשווק כמוצר עצמאי. למעשה, כיום קיימים עסקים, שכל מהותם היא לשמש תוכניות אפיליאייט לאתרי מסחר שונים.מכאן הדברים מתחילים להסתבך מעט. ישנם מודלים עסקיים רבים וצורות תגמול שונות הבאות לתאר את מערכת היחסים בין האתר המסחרי והאתר המפרסם, צורות אלו באו לתת מענה לבעיות שונות שנוצרו עם התפתחות המסחר באינטרנט. בסקירה זו, אנסה לתאר חלק מהבעיות שנוצרו או התגלו ואלו פתרונות נמצאו להם.הבעיה הראשונה שנוצרה הייתה כיצד לבצע מעקב אחר הרכישות והתנועה באתר המסחרי וכיצד לייחס זאת לאתרים המפרסמים הרלוונטיים. הפתרון לכך היה פיתוחה של תוכנת אפיליאייט (וזאת להבדיל מתוכנית אפיליאייט, שזהו שמה של צורת השותפות). תפקידה של תוכנת האפיליאייט היה לנטר את הפעילות באתר המסחרי, ולקבוע עבור כל לקוח את הפרמטרים הבאים:

    • האם לקוח מסוים ביצע רכישה?

    • מהיכן הגיע הלקוח כלומר מי היה האתר שבזכותו הגיע הלקוח לאתר המסחרי?

    • מה היה סכום הרכישה של הלקוח ובחלק מתוכניות האפיליאייט מה היה סך כל סכום הרכישות של הלקוח בתקופה מסוימת?
כמובן, שאלה הם הפרמטרים הבסיסיים. בתוכנות אפיליאייט מורכבות יותר ישנם פרמטרים נוספים שמנוטרים, לדוגמה:

    • לאיזה קמפיין פרסום משויך הלקוח?

    • מה היה אמצעי הפרסום שבזכותו הגיע הלקוח (איזה באנר, מייל וכו')?

    • האם הלקוח הגיע מאפיליאייט ישיר או מאפיליאייט של אפיליאייט (אתייחס לכך בהמשך)?

    • נתונים על הלקוח עצמו כגון: מדינה, שפה, דפדפן, וכו'.
בעיה אחרת הייתה להגדיר מודל עסקי כזה שיהיה כדאי לשני הצדדים - האתר המסחרי והאתר המפרסם. ישנם מספר מודלים עסקיים בסיסיים שמתוכם נגזרם מודלים רבים אחרים.המודלים הבסיסיים הם:Pay per click - תשלום לאתר המפרסם בכל פעם שלקוח מקליק על פרסום של האתר המסחרי (ובעקבות זאת מופנה לאתר המסחרי).Pay per lead - תשלום לאתר המפרסם בכל פעם שלקוח שהגיע דרכו נרשם או השאיר פרטי התקשרות באתר המסחרי.Fix payment - תשלום קבוע (נניח 25$) לאתר המפרסם בפעם הראשונה שלקוח שהגיע דרכו ביצע רכישה, ללא תלות בסכום הרכישה.% From Purchase - תשלום אחוזים, לאתר המפרסם, מסך כל הרכישה/רכישות של הלקוח בפרק זמן נתון.המודל האחרון מתחלק לשניים: האם האחוז המשולם לאתר המפרסם הוא עבור הרכישה הראשונה בלבד או אחוז מהרכישות בתקופה מסוימת, ואם כן איזו תקופה.כמובן, ישנן וריאציות שונות לכל אחד מהמודלים הנ"ל. בחלק מתוכניות האפיליאייט המפרסם יכול לבחור בין מסלולים שונים בתוכנית אפיליאייט (לדוגמה, תשלום קבוע עבור כל הרשמה או אחוז מסך כל המכירות). כמו כן בחלק מהתוכניות ישנן מדרגות תגמול. כלומר, ככל שהאתר המפרסם מייצר יותר פעילות באתר המסחרי כך מדרגת התגמול שלו תהיה גבוהה יותר.  כיצד לעקוב ולנטר את פעילות הלקוחות ישנן מספר שיטות לשיוך לקוח לאתר מפרסם ספציפי, בשיטה הפופולרית ביותר כל אפיליאייט (אתר מפרסם) מקבל לינק ייחודי, בקישור הזה, האתר המפרסם ישתמש בכל פעם שהוא ירצה להפנות גולשים לאתר המסחרי. במקביל לכניסה של הגולש לאתר המסחרי ובמקביל לטעינת האתר על מחשבו של הלקוח, הלקוח גם מקבל cookie (קוד תוכנה קצר). הקוד נטען ונשמר על מחשבו של הלקוח. בצורה כזו תוכנת האפיליאייט יודעת לעקוב אחר פעילות הלקוח באתר המסחרי ולשייך כל לקוח לאתר המפרסם הנכון.מטרת ה-cookieבאתרים "הוגנים" ה-cookie תשמש אך ורק לצורך ניטור הפעילות, ושיוך הלקוח לאתר המפרסם הנכון. לעומת זאת, באתרים "הוגנים קצת פחות" ה-cookie יכולה לשמש למעקב, לאיפיון, ולדיווח עמוק הרבה יותר אחר פעילות הלקוח, מעקב שיתבצע גם באתרים אחרים.כאמור, ה-cookie הוא קוד תוכנה קצר שנועד לאפשר לתוכנת האפיליאייט לשייך את הלקוח לאתר מפרסם ספציפי. לאחר שיוך הלקוח במידה שהלקוח מבצע פעילות המזכה את האתר המפרסם בעמלה (רכישה, הרשמה וכו') הפעולה תרשם בחשבונו של האתר המפרסם. של מי הלקוח מהרגע שה-cookie נטענת למחשבו של הלקוח, ישנו פרק-זמן שבו יזוכה חשבונו של האפיליאייט עבור רכישות הלקוח. פרק-זמן זה הוא משתנה ותלוי בתנאים הספציפיים של תוכנית האפיליאייט. ישנן תוכניות שבהן רק אם הלקוח ביצע רכישה מיידית - האפיליאייט יהיה זכאי לתשלום, ואילו בתוכניות אחרות, ישנו פרק-זמן, שבו גם אם הלקוח לא ביצע רכישה (ואפילו סגר את הדפדפן/המחשב), יצא מהאתר המסחרי וחזר רק לאחר כמה ימים, עדיין, האפיליאייט יהיה זכאי לתשלום. פרק הזמן הזה שבו הלקוח "שייך" לאפיליאייט הוא משתנה, בין יום אחד לכל החיים. כמובן, ככל שפרק הזמן הוא ארוך יותר כך הדבר טוב יותר לאפיליאייט ולהפך.
יורם אזרק
עוסק במסחר ושיווק באינטרנט
תחומי התמחותי הם:
פיתוח עיסקי
שיווק online
SEO
אפיון אתרים ומוצרים
סחר אלקטרוני
http://www.yoramazrak.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב